Bevers

Tijd 18:30-20:00
E-mailadres  bever-mail
Bevers logo

Wanneer uw kind de leeftijd van 4,5 heeft bereikt kan er voor het eerst bij Scouting Sint Victor worden gekeken. Deze kinderen komen terecht bij de bevers. Deze speltak (=leeftijdsgroep) loopt door tot 7 jaar. De nadruk bij de bevers ligt op spelen en leren in de natuur. Door samen met alle andere bevers leuke spelletjes te spelen leren ze samenwerken en nog veel meer. Ons doel is plezier. Het is dus vooral de bedoeling dat uw zoon of dochter het leuk vindt om op vrijdagavond naar ons toe te komen.

Opkomsten

Het spelen doen de bevers aan de hand van een thema. Bevers leven in het dorp Hotsjietonia. Hier wonen allerlei verschillende mensen die elk zo hun specialiteit hebben. Zo houden Keet en Fleur Kleur van knutselen en zingen of Bas Bos en Rebbel van de natuur. Op deze manieren wisselen de opkomsten zich af van thema en doen wij dus veel verschillende dingen. De thema’s zijn: uitdagende scoutingtechnieken, buitenleven, expressie, sport & spel, identiteit, samenleving, internationaal en veilig & gezond. De andere groepen werken allemaal met badges. Dit doen de bevers ook, maar dan op een andere manier. Ze worden namelijk niet beoordeeld op individuele vaardigheden, maar op dingen die ze met de groep doen. Op die manier kunnen alle kinderen tegelijk een badge krijgen om hun uniform mee te versieren. Voor elk themafiguur is er een badge en zo kunnen ze met trots laten zien dat ze bijvoorbeeld veel buiten hebben gespeeld of proefjes hebben gedaan.

Leiding

Keet
Sterre
Bas
Rozemarijn

Wil jij ook graag met ons mee doen? Meld je zo vandaag nog aan via ons contactformulier, zo ben je zeker van een plekje in onze nieuwe Bevergroep.

bevers