JOTA 2021

Succesvol JOTA weekend voor Scouting Sint Victor

Ieder jaar wordt tijdens het derde volle weekend van oktober wereldwijd de JOTA-JOTI gehouden. JOTA-JOTI staat voor Jamboree On The Air en Jamboree On The Internet. Scouts van over de hele wereld ontmoeten elkaar dit weekend via de amateurradio en het internet.

Bij Scouting Sint Victor werd hieraan meegedaan op vrijdag 15 en zaterdag 16 oktober. In alle vroegte werd er begonnen aan het bouwen van een 21 meter!!! hoge toren van enkel houten palen en touw, waardoor de scouts hun kwaliteiten in de praktijk konden brengen. Hierbij kwam scouting en amateurradio door Ruud Driessen samen tot één activiteit, met als doel; een zo hoog mogelijke toren bouwen om daardoor een zo ver mogelijke radioverbinding te kunnen maken.

Ook werd er gedacht aan een aangepast programma voor de scouts van de diverse groepen. Dit betekende dat de Bevers (4-7jaar) en Esta’s en welpen (7-11 jaar) gezamelijk opkomst hadden, waarbij er spelletjes werden gedaan zoals vossenjacht en een wedstrijdje torens maken van marshmallow en sateprikkers. En lekker opeten natuurlijk! De verkenners en gidsen (11-15 jaar) hielden een competitie waarbij teams het tegen elkaar opnamen door te abseilen, vuur maken en er gebruik werd gemaakt van de zendmast. Het weekend werd afgesloten met een gezellige feestavond.

Bekijk hier de foto’s!

Over Malchi

Webmaster van Scoutingsintvictor.nl
Dit bericht is geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink.