Wat is Scouting?

Laat je uitdagen door Scouting!

Scouting staat voor plezier, uitdaging en natuurlijk veel meer dan dat! Ruim 100.000 jeugdleden in Nederland beleven elke week leuke, stoere, uitdagende en leerzame opkomsten met hun leeftijdsgenoten en (bege)leiding.

Veel mensen denken bij Scouting aan knopen leggen en liedjes zingen bij het kampvuur maar we zijn echt wel met onze tijd meegegaan en doen veel meer dan dat! Denk bijvoorbeeld aan lasergamen of zelfs een LAN-party. De typische klassieke Scouting onderdelen komen natuurlijk ook meerdere keren per jaar aan bod, vooral met zomerkamp en JOTA (Jamboree On The Air).

Scouting is er voor iedereen, van jong tot oud. Vanaf 5 jaar kun je al lid worden bij ons. Bij Scouting doe je vaardigheden op die je de rest van je leven meeneemt zoals samenwerken en leidinggeven. Als je meer wilt weten over Scouting Sint Victor kijk op bij de pagina ‘over SSV‘.

Geschiedenis

In 2010 heeft Scouting Nederland haar 100ste jubileum groots gevierd met landelijke activiteiten. Scouting Sint Victor is ook met de hele groep op jubileum bivak geweest. De geschiedenis van Scouting wereldwijd gaat nog verder terug in de tijd, in 1907 is Scouting gestart door Lord Baden-Powell uit Groot-BrittanniĆ«, lees hier meer over op de site van Scouting Nederland. Als je meer wilt weten over de geschiedenis van onze groep kijk dan bij ‘historie‘.